van Las Palmas nr Tejeda - Reisverslag uit Tejeda, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu van Las Palmas nr Tejeda - Reisverslag uit Tejeda, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu

van Las Palmas nr Tejeda

Door: spip

Blijf op de hoogte en volg Spip

29 Januari 2013 | Spanje, Tejeda

Uitchecken en nog efkes wandelen naar castillo de la Luz, de zon schijnt! Het is hier al 21C!! super … een lange wandeling, bezoek aan de kapper want ben alweer al die dwaze krullen beu … en het kost hier 10€ om te wassen en knippen!! Alweer een jongenskopke!! Nu heb ik het gevonden zie … een spaanse kapper 1/3 goedkoper ! Zij heeft mij ook tips gegeven voor internet adressen om vastgoed te zoeken. nadien nog genieten van het zicht vanuit de mall (ad haven) met een fruitsapje en dan stappen naar Castillo de la Luz. En deze is in renovatie en wordt een museum; momenteel wel afgesloten voor publiek, verdomme! Maar ik heb er toch een foto van en is zoals een mini Gravensteen!! OK dan terug en nu ga ik nog eens naar Playa de las Canteras ad andere kant en daar is het super vertoeven …heb zelfs een foto met temperatuur van 25C en 30C in de zon! Mooie locatie en ik lunch hier bij een Italiaan (spaghetti met gamba’s en broccoli en look) lekker …. Zalig genieten! Nog een lange wandeling terug naar de auto want die staat in Alcaravaneras en dan rijden richting Tafira. Daar ga ik naar de Caldera de Bandama; een krater van 1km breed en 200m diepte dat nu gebruikt wordt voor beplantingen want zeer vruchtbare grond daar beneden. Heel mooi uitzicht op 570m hoogte vanuit de mirador. Een wandeling is hier zeker de moeite naar de krater. Nu verder naar Santa Brigida en hopelijk daar het Eco hostel vinden maar ik heb het adres niet! Als ik nader besef ik dat het een groter dorp is, een stad met 17.500 inwoners wat niet weinig is… en met een drukte dat ik niet verwacht had. Heel veel verkeer en dat jaagt mij hier weg; hier wil ik niet blijven want veel te druk. Maar het lijkt mij wel de moeite om te bezoeken overdag. OK ik rij dan door naar San Mateo en ga daar eens neuzen naar een hostel rural; een prachtig gebouw dat volledig ommuurd is. Ik ben nieuwsgierig en wil ook weten wat de prijs daar is om te overnachten; het is 70€ met ontbijt! Neen dat zie ik niet zitten dus verder rijden. Maar nu heb ik niet veel keuze meer dus ik bel naar het Hostal Tejeda om zeker een kamer te reserveren en gelukkig hebben ze nog 1. Het is 20u en rond 20u45 kom ik toe. De uitbaters zijn oudere mensen en het is heel basic, netjes maar geen internet; ik betaal 25€/nacht zonder ontbijt. En voor een warme thee moet ik een beetje verder zijn want ze gaan hier sluiten! Op de weg naar hier, ben ik ook in de Parador van Tejeda gestopt in la Cruz de Tejeda en daar is het 96€ voor een overnachting met ontbijt en er is veel volk!! Maar wel de moeite waard want het is prachtig; ik spaar wat en neem goedkopere hostels. Enfin ik heb het gezien en het is prachtig maar gene spek voor mijne bek! Nu nog niet …. De natuur en de bergen zijn hier fantastisch. Het is hier wel kouder door de hoogte (11C) dan vanmiddag (27C) in Las Palmas maar zo mooi die bergen!! Ik besef dat ze hier en daar echt geen hostels hebben en ik vind dat wel leuk voor mij om eventueel te kijken of er mooie huizen te koop zijn op die locaties. Vala… ik ga in mijn groot bed kruipen en zalig slapen want ben doodop! Maar bbrr moet efkes aanpassen want is toch frisjes … zoals in België zeker!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Spip

Ik ben een nieuwsgierige vrouw en wil de wereld verder ontdekken want er zijn zoveel mooie plekjes !! Ik hou van actieve vakanties en wil heel graag een B&B starten in het buitenland! nu nog de juiste locatie vinden !! En net daarom ga ik verder op ontdekking ... de wereld is zo mooi! En verder is het heel tof om leuke reizigers te ontmoeten en verhalen te horen en hun avonturen... heel leerrijk.

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6646

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 17 December 2014

Terug naar Gran Canaria

15 Mei 2014 - 22 Mei 2014

Washington DC - graduation van mijn dochter

17 Januari 2014 - 08 Februari 2014

rondreis Costa Rica in 3 weken

22 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Gran Canaria

29 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Namibië en Zuid-Afrika

Landen bezocht: