van puerto de Mogan naar Vecindario - Reisverslag uit Vecindario, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu van puerto de Mogan naar Vecindario - Reisverslag uit Vecindario, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu

van puerto de Mogan naar Vecindario

Door: spip

Blijf op de hoogte en volg Spip

01 Februari 2013 | Spanje, Vecindario

Wow ik ben al om 6u30 wakker en heb helemaal niet goed geslapen; dan zullen we vandaag vroeg weg zijn want moet toch weer heel wat zien in de bergen! Ik ontbijt en ben weg richting Taurito en is gewoon verschrikkelijk; enkel grote hotels in de bergwand en dat is alles!! Verder rijden tot Meloneras (strand naast Maspalomas) en ook dat vind ik verschrikkelijk want veel te kunstmatig en te toeristisch, ik heb het gezien! Ik ga de bergen in en neem nu de route van Maspalomas richting Palmitos Park (mooi dierenpark). De weg is gewoon prachtig en de natuur … dit is echt iets voor mij. Rijden midden in een baranco. Onderweg zie ik wel wat te koop …ik neem er foto’s van. Nadien ga ik richting Ayagaures (er is daar een stuwmeer) en dit is een typische fietsroute want ik kom er ontelbare fietsers tegen die zweten in de brandende zon om toch tot aan de top Las Palmitas te geraken; rustig aan en met veel water want het is 27C!! Rond de barranco zijn er ook een paar vervallen gebouwtjes te koop en dat kan ook iets zijn…want het zicht over het meer is prachtig maar het is moeilijk te bereiken. Ook deze weg is machtig; mooie zichten, bergen, palmen (vruchtbaar), finca’s, enfin alweer een regio waar ik zeker zou willen wonen in de rust en de natuur. In Ayagaures is er zelfs een Albergue Tagoror maar deze is gesloten; dat is een schitterende plaats voor een herberg want er zijn hier heel veel wandelingen te doen. Op deze weg ligt ook Montecristo van Gran Canaria en dat ziet er heel speciaal uit. Precies wat in de rotsen en ecologisch! Een luxe verblijf denk ik maar zal het moeten opzoeken want het was gesloten. Ik zie ook hier heel wat te koop; verder zijn ze zelfs een huisje aan het renoveren om te verkopen en ik ga eens info nemen. Ze vragen 150.000€ voor de woning die klein is en 45.000€ voor de grond (parcel van 1200m2) en dat vind ik heel veel voor wat het is. Enfin zo heb ik het gezien. Nu terugrijden naar Maspalomas en dan richting Fataga rijden; ik stop eerst bij de Casa Vieja (lekker restaurant) en eet een geitenstoofpotje; het is heerlijk en nadien een lekker cocos ijsje! Nu verder rijden en het is alweer een schitterende route! Ik moet zeggen dat de hele zuidelijke bergregio prachtig is en het heeft als voordeel dat het ook de warmere kant is van het eiland. Het is er soms wel dor. Op deze weg kom ik Mundo Aborigen tegen met de geschiedenis van de inwoners, verder passeer ik Arteara (ook mooi) en dan kom ik in Fataga vol met palmbomen. Het is een heel mooi dorpje dat artistiek getint is en de huizen en decoraties zijn zo mooi. En zo keer ik terug naar het eerste hostel waar ik vanavond ga overnachten want morgen keer ik terug naar huis … pppfff heb echt geen zin ! Ik rij via San Bartolome de la Tirajana naar Santa Lucia (waar ik een spaanse jongen in voetbaltenue meeneem die lift) en zo richting Vecindario. Ik zal morgen nog proberen Aguimes te doen want lijkt mij ook heel mooi en dan heb ik echt veel gezien op 10 dagen! Zie zo nu mijn valiezen maken want met Ryanair is het strikt dus organiseren! Wow ambiance hier met life muziek in de albergue …super !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Spip

Ik ben een nieuwsgierige vrouw en wil de wereld verder ontdekken want er zijn zoveel mooie plekjes !! Ik hou van actieve vakanties en wil heel graag een B&B starten in het buitenland! nu nog de juiste locatie vinden !! En net daarom ga ik verder op ontdekking ... de wereld is zo mooi! En verder is het heel tof om leuke reizigers te ontmoeten en verhalen te horen en hun avonturen... heel leerrijk.

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6631

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 17 December 2014

Terug naar Gran Canaria

15 Mei 2014 - 22 Mei 2014

Washington DC - graduation van mijn dochter

17 Januari 2014 - 08 Februari 2014

rondreis Costa Rica in 3 weken

22 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Gran Canaria

29 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Namibië en Zuid-Afrika

Landen bezocht: