Van Mogan nr Puerto de Mogan - Reisverslag uit Mogán, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu Van Mogan nr Puerto de Mogan - Reisverslag uit Mogán, Spanje van Spip - WaarBenJij.nu

Van Mogan nr Puerto de Mogan

Door: spip

Blijf op de hoogte en volg Spip

31 Januari 2013 | Spanje, Mogán

Een goede warme douche en dan ??? ik besef dat deze plaats “the Orange Tree house” helemaal niet zo gezellig is als op de website voorgesteld; ik dacht in de zon te ontbijten maar dat is helemaal niet mogelijk. Foto’s kunnen bedriegelijk zijn! De eigenaar is zijn woning nog aan het verbouwen en er is toch nog wat extra werk om het hier echt gezellig te maken. We liggen hier in de vallei en het zal nog efkes duren vooraleer hier zon schijnt en het is hier echt eenzaam, zeker als je ook niet kan internetten of geen knusse hoek hebt om dan toch te lezen … ik beslis dan gewoon te vertrekken richting Puerto de Mogan en zal wel zien of er iets gezellig is langs de baan om te ontbijten in de zon. Als ik toekom in Puerto de Mogan is het eerste pension dat ik tegenkom “pension Eva” en dat ziet er goed uit; vooral de locatie om te voet naar de haven te wandelen. Dus ik ga vragen of ze daar een kamer hebben voor vanavond ? En ja ze toont mij er 1 en een ander en is goedgekeurd; bovendien is er hier een zonneterras op het dak! Joepie ! Ok ik betaal 20€ en krijg meteen de sleutels. Ik keer terug naar Orange tree house en pak alles in en verhuis naar pension Eva; de sfeer is hier ook beter en er is een keuken met frigo en gerief en internet! Ondertussen is het al 11u40 en nu moet ik nog mijn auto parkeren en dat wordt hier een ramp want de toeristen stromen hier toe om te gaan genieten van het strand en de cafés en restaurants rond de haven. Maar aan de overkant is er een hele grote parking waar de wagen gratis mag staan. Ik moet zeggen dat Puerto de Mogan heel gezellig is maar iets te toeristisch; vooral veel Duitsers! De huizen zijn heel mooi, het heeft een leuke haven met lekkere visrestaurants op de kaai. Ik beslis om een vers visje te gaan eten aan de haven. Fresh fish de Mogan met lookstukjes en gekookte patatjes, heel lekker. Nadien ga ik naar de mirador (dicht bij de post trapjes naar omhoog) om een prachtig zicht te hebben van Puerto de Mogan. Ik wandel nog wat in de steegjes en tussen de typische oudere huizen want het is er heel gezellig. Rond 18u30 terug richting pension met stop in de Spar voor de laatste aankopen want heb nog 2 avonden te gaan. Morgenavond heb ik terug gereserveerd in de windsurfcenter CIW in Vecindario voor 1 nacht want is heel gemakkelijk om dan naar het vliegveld te rijden en het was ook in orde ginder. Spijtig maar ik krijg geen internet verbinding hier bij Eva! Niets aan te doen het zal voor morgen zijn ! De kamers beneden in pension Eva zijn niet goed geïsoleerd voor lawaai en geuren door de keuken en dus kies je best een kamer in een gang of boven. De sfeer is hier alleszins super! Morgen terug in de bergen de laatste verkenning doen van Ayagaures en Fataga en zaterdag Arguimes en de barranco de Guayadeque. Het is ondertussen al 22u45 en ik ga in mijn nest kruipen met oordoppen… slaapwel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Spip

Ik ben een nieuwsgierige vrouw en wil de wereld verder ontdekken want er zijn zoveel mooie plekjes !! Ik hou van actieve vakanties en wil heel graag een B&B starten in het buitenland! nu nog de juiste locatie vinden !! En net daarom ga ik verder op ontdekking ... de wereld is zo mooi! En verder is het heel tof om leuke reizigers te ontmoeten en verhalen te horen en hun avonturen... heel leerrijk.

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6622

Voorgaande reizen:

19 November 2014 - 17 December 2014

Terug naar Gran Canaria

15 Mei 2014 - 22 Mei 2014

Washington DC - graduation van mijn dochter

17 Januari 2014 - 08 Februari 2014

rondreis Costa Rica in 3 weken

22 Januari 2013 - 02 Februari 2013

Gran Canaria

29 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Namibië en Zuid-Afrika

Landen bezocht: